مشاوره و روان درمانی

مشاوره پیش از ازدواج

تأسفانه ضرورت مشاوره پیش از ازدواج رو آمار طلاق بهتر از هر روانشناس و مشاور خانواده‌ای تأیید کرده.

در این مطلب، بیشتر از این که روی ضرورت مشاوره قبل از ازدواج تأکید کنیم به اونچه در این مشاوره‌ها به دست میارید می‌پردازیم؛ این که مشاور خوب رو چطور تشخیص بِدید و چه چیزهایی در مشاوره‌ی قبل از ازدواج صحبت می‌شه و دستاوردش برای شما دقیقاً چیه.

 

ویژگی‌های بهترین مشاور ازدواج

اول از همه باید مشاور ازدواج خوبی انتخاب کنید؛ برای انتخاب بهترین مشاور ازدواج در رزومه‌ی مشاورانی که بررسی می‌کنید دنبال این خصوصیت‌ها باشید:

  1. مشاور ازدواج باید خوش‌بین، دلسوز و قابل اعتماد باشه
  2. هم تشخیصش خوب باشه و هم بِتونه راه‌حل ارائه کنه
  3. آدمِ به‌روزی باشه؛ هم در زمینه‌ی دانش مشاوره و قوانین ازدواج و هم در زمینه‌ی طرز رفتار با مراجعه کننده
  4. سریع با زوجین رابطه برقرار کنه و در نقش یک مشاور به رابطه‌ش با زوجین عمق ببخشه
  5. نسبت به تفاوت‌های سنی، فرهنگی و قومی مشتریانش دقت و وسعت نظر داشته باشه.

 

مشاوره قبل از ازدواج

 

مشاوره قبل از ازدواج به شما چی می‌ده؟

خیلی چیزها:

۱-رفع استرس ازدواج

توی زندگی، چند اتفاق بزرگ هست که استرس‌های خاص و بزرگ خودشون رو دارن؛ مثل انتخاب رشته‌ی تحصیلی، انتخاب شغل، مهاجرت و ازدواج.

به‌جرئت می‌شه گفت که ازدواج مهم‌ترین تصمیم زندگی هر شخصی می‌تونه باشه و اصلاً هم شوخی بردار نیست؛ بنابراین کم یا زیاد برای همه استرس خاص خودش رو داره.

شما با انجام مشاوره پیش از ازدواج یاد می‌گیری این استرست رو کاملاً کنترل کنی.

 

2-مشخص شدن توقعات و خواسته‌های واقعی زوجین

نکته‌ی دیگه مشخص شدن توقعات و خواسته‌های زوجین از همدیگه هست؛ خیلی وقت‌ها زوجین فکر می‌‌کنن که باهم در موردش کامل حرف زدن ولی در لایه‌های عمیق ذهنشون هنوز ناگفته‌هایی دارن که به دلیلی نتونستن یا نشده که به شریک آینده‌ی زندگی‌شون بگن.

شما با انجام مشاوره قبل از ازدواج تمامی خواسته‌ها و توقعات طرف مقابلت رو می‌دونی و خودت هم خواسته‌ها و توقعاتت رو خیلی متین و در فضایی آرام منتقل می‌کنی.

نکته‌ی مهم این هست که پهلوی یک مشاورِ ماهر ازدواج اصلاً جوری می‌شه که نه تو و نه شریک زندگی آینده‌ات دچار مشکل خودسانسوری نمی‌شین و مشاور با مهارت‌های ارتباطی خاصی که بلد هست کاری می‌کنه که جفتتون راحت حرفاتون رو بزنید.

۳- ملاقات با واقعیت‌های زندگی مشترک اما خیلی زودتر

بعضی وقت‌ها از روی عشق و علاقه، همه‌ی انسان‌ها چه زن و چه مرد درگیر رویاپردازی‌هایی برای ازدواج می‌شن که بعدها صدمات بزرگی به زندگی‌شون می‌زنه.

شما با یک مشاوره‌ی خوبِ قبل از ازدواج، قشنگ متوجه می‌شی که با خودت و شریک زندگیت به‌اصطلاح چند چندی! ارزش همین یک مزیت رو می‌تونی از کسانی که سال‌هاست اختلاف زناشویی رو تحمل می‌کنن یا اونایی که تحمل نکردن و طلاق گرفتن بپرسی!

۴-و یِه برنامه ریزی عاشقانه!

در کنار مواجه شدن با واقعیت‌های تلخ و شیرینی که می‌تونه در انتظار هر زن و مردی بعد از ازدواج باشه، مشاوره پیش از ازدواج به تو و شریک زندگی آینده‌ات یه نقشه‌ی راه جمع و جور و در عین حال پُر و پیمون می‌ده تا بدونید که خط قرمزهای واقعی هر دو نفرتون کجاست و مسیرتون در زندگی از کجاها قراره بگذره و به کجا قرار ه ختم بشه.

 

مزایای مشاوره قبل از ازدواج

 

شما از مشاور یاد می‌گیرید که چطور می‌تونید باهم راحت‌تر و شادتر زندگی کنید و جفتتون برای شادی و راحتی همدیگه از همون روز چه‌کارهایی می‌تونید انجام بِدید.

 

شماره تماس برای مشاوره‌ی ازدواج

۰۲۱ ۲۸۴۲۰۷۱۸

واتساپ

۰۹۳۳۲۸۴۲۴۴۹

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا